Een social media beheerder inhuren? Niet nodig. Bespaar je een hoop kosten en beheer je social media voortaan zelf. De cursus Online Zichtbaarheid leert je alles omtrent social media én als bonus SEO. Handig voor het beheren van je eigen social media account, maar ook geschikt voor iedereen die de ambitie heeft om zelf social media beheerder te worden.
Inhoud
Waarom het slim is alles zelf te doen
Een social media beheerder inhuren kost al snel enkele honderden euro’s per maand. Natuurlijk bespaar je hier iets mee, maar in de praktijk blijkt social media beheer helemaal niet zo moeilijk te zijn. Wanneer je de smaak goed te pakken hebt, kost het je slechts enkele minuten per week.
Zou jij, met een kwartier per week, enkele honderden euro’s per maand willen besparen? Waarschijnlijk wel! Je zou in ieder geval gek zijn wanneer je teveel voor het beheer van je social media accounts betaalt.
Nog een reden om alles zelf te doen: je hebt de touwtjes in handen. Jij bepaalt wat er op je social media verschijnt, en wanneer.
Dit leer je tijdens de cursus
Het beheren van social media betekent dat je verschillende vaardigheden nodig hebt. Met de juiste vaardigheden maak je van je social media aanwezigheid een succes. De cursus Online Zichtbaarheid helpt je bij het ontwikkelen van al die vaardigheden.
Wat leer je allemaal? Na het voltooien van de cursus ben je een professionele social media beheerder. Je bent in staat om de beste platforms voor je merk te identificeren. Je weet wie je concurrenten zijn en hoe je een doelgroepanalyse maakt. Daarnaast ben je in staat om doelen voor social media op te stellen.
Je leert ook hoe je routine voor je dag of week creëert. En hoe je een contentkalender aanmaakt en aan de hand hiervan content publiceert.
Maar er is veel meer, want je krijgt ook inzicht in de beste tijden om op social media te posten. Dit verschilt per netwerk, doelgroep en branche. Bovendien kun je een authentieke merkbeleving voor het publiek creëren. Je ziet, de cursus leert je alles wat je nodig hebt.
Na het volgen van de cursus beheer je jouw eigen social media-account, of die van klanten/opdrachtgevers. Wat doe je precies als social media beheerder? De taken bestaan onder andere uit:
- Een professioneel profiel aanmaken of updaten
- Contentkalender aanmaken
- Content voor social media verzinnen en creëren
- Inhoud aan social media-account toevoegen of inplannen
- Interactie met het publiek aangaan
- Door gebruikers gegenereerde inhoud stimuleren
- Content strategisch recyclen
Daarnaast kun je sociaal luisteren. Dit is weer wat anders dan sociaal toezicht. Waarom is sociaal luisteren zo belangrijk? Omdat antwoorden van het publiek je berichtgeving ondersteunen. Daarnaast verbeter je de inhoudsstrategie.
Voor wie je werkt
Volg je de cursus om je eigen social media beheerder te worden? Dan bespaar je honderden euro’s per maand. Je hoeft namelijk geen social media-expert- of beheerder in te huren. Grote bedrijven kunnen hun eigen personeel tot social media beheerder op laten leiden.
Sommigen volgden de cursus om social media beheer als dienst aan te bieden. In dit geval oefen je het beroep social media expert of social media beheerder uit. Je werkt voor ondernemers/bedrijven die het social media beheer uit willen besteden.
Hoe werkt de cursus?
Je wil aan de slag als social media beheerder. Of dit nu voor je eigen account of voor iemand anders is, het is belangrijk dat je de juiste kennis opdoet. En natuurlijk goede vaardigheden ontwikkelt. Dit soort dingen leer je niet op één dag, laat staan in een uurtje.
De cursus bestaat uit zes lessen. De eerste vijf lessen vinden in een virtuele classroom plaats. Met maximaal zes cursisten volg je de interactieve lessen. Heb je tijdens de les een vraag? Steek je digitale hand op en je krijg de mogelijkheid om je vraag te stellen. Bovendien leer je van de vragen van je medecursisten. Vaak blijkt dat er een gezellig en hecht groepje van cursisten ontstaat, waarbij soms leuke zakenrelaties of vriendschappen uit ontstaan.
De laatste les volg je privé. Deze les is alleen tussen jou en je docent (Bianca). De privéles is gericht op jouw persoonlijke situatie. We bekijken wie je bent en wat je doet, maar ook wat je doelstellingen zijn. En hoe je het geleerde in jouw situatie in de praktijk toepast.
Na de cursus is het nog lang niet over. Ondanks dat je een professionele social media beheerder bent, ontvang je gedurende vier weken extra begeleiding. Die begeleiding bestaat uit het feedback geven op door jou geschreven blogs en social media posts.
Eerder heb je al kunnen lezen dat de cursus Online Zichtbaarheid niet alleen over social media gaat. SEO is ook in deze cursus opgenomen. Bedenk dat SEO ontzettend belangrijk is. Het is een methode om je website gratis hoog in de zoekresultaten te laten verschijnen.
Bovendien versterken SEO en social media elkaar. Denk maar aan het promoten van je blogs op social media. Of je website inzetten om een breder publiek op social media aan te spreken. Bedenk dus dat social media en SEO hand in hand gaan wanneer het op je online zichtbaarheid aankomt. Bovendien zijn het twee gratis marketingkanalen die je zeker niet links moet laten liggen.
Informatie over de cursus Online Zichtbaarheid
Op de speciale pagina vind je meer informatie over de cursus Online Zichtbaarheid. Bijvoorbeeld over de inhoud, hoe het inschrijven werkt en de prijs. De vermelde actuele prijs is altijd inclusief btw. Bovendien betaal je geen inschrijfgeld én betaal je niks extra’s voor de vier weken begeleiding die je na de cursus ontvangt.
Misschien heb je vragen over de inhoud van de cursus. Of twijfel je of dit wel bij jouw doelstellingen of situatie past. Stel gerust je vragen. Dit kan via de mail, of laat je telefoonnummer achter en word teruggebeld.
Geef je website een boost en vlieg naar topposities in Google en Bing.
