Je website ziet er geweldig uit maar scoort niet zo goed in Google. Wat doe je verkeerd? Misschien ligt het aan je content of je linkprofiel. Het kan ook dat er technisch iets niet in orde is. Hoe dan ook, met de training hoog in Google leer je hoe je jouw website optimaliseert.
Inhoud
Hoe kom je zo hoog mogelijk in Google?
Er zijn twee manieren om met je website hoog in Google te komen. De eerste methode is zoekmachine optimalisatie (SEO). Met deze techniek verbeter je de organische vindbaarheid. Dit betekent dat je website hoger in de organische zoekresultaten verschijnt. Een hoge positie in de organische zoekresultaten is gratis. En het heeft een lange termijn effect.
De tweede methode, en dat kost geld, is adverteren in Google. Met adverteren sta je direct boven de organische zoekresultaten. Maar het effect duurt net zolang als dat je ervoor betaalt. Bovendien heeft adverteren geen invloed op de organische rangschikking.
Wil je zo hoog mogelijk in Google staan zonder dat het geld kost? Volg de training hoog in Google. Ontdek wat je allemaal leert.
De training hoog in Google is beschikbaar onder de naam ‘cursus Online Zichtbaarheid’. Deze cursus gaat over gratis vermeldingen in zoekmachines en op social media. Je werkt naar topposities in Google, Bing en andere zoekmachines toe. Maar ook naar het aantrekken van klanten uit social media.
De cursus behandelt ook belangrijke zaken zoals je concurrenten en doelgroepen. Daarnaast maak je kennis met AI-taalmodellen, iets dat sinds 2022 razend populair is. Hoe zet je dit soort taalmodellen voor je website en social media en? En wat zijn hier de gevaren van?
Train jezelf om hoog in Google te komen
De training hoog in Google maakt onderdeel uit van de complete cursus. Zo wordt er een hele les alleen maar aan SEO besteed. Je leert hoe zoekmachines werken, hoe je SEO content maakt, welke hulpmiddelen er zijn, hoe het met linkbuilding zit en natuurlijk technische optimalisatie. Heb je specifieke vragen over hoog in Google komen? Schrijf die vragen alvast op, want je kunt ze tijdens de les stellen.
De andere lessen gaan over concurrenten en doelgroepen maar ook over social media. En natuurlijk hoe je SEO en social media met elkaar laat samenwerken. Dit is iets dat veel marketeers en webmasters vergeten, terwijl SEO en social media elkaar versterken. Hoe je dat doet leer je uiteraard tijdens de uitgebreide cursus.
Waarom ben ik niet vindbaar op Google?
Niet elke website die online staat wordt in Google gevonden. Waarom dit zo is heeft verschillende oorzaken. Tijdens de cursus kun je vragen stellen over je vindbaarheid. De laatste les is een privéles, hierin bespreken we je ideeën of problemen waar je tegenaan loopt. Je komt er dus ook achter waarom je niet vindbaar bent op Google.
Heb je na de cursus nog steeds moeite om je website vindbaar te maken op Google? Geen nood, na de cursus ontvang je begeleiding gedurende vier weken. Deze periode is bedoeld om je zelfgemaakte content te laten beoordelen, maar ook om problemen bespreekbaar te maken.
Een voorbeeld uit de praktijk
Een van de cursisten merkte dat veel van haar webpagina’s niet door Google geïndexeerd werden. Na de derde les nam ze contact op met Bianca. Die onderzocht het probleem en achterhaalde de oorzaak.
Wat was de oorzaak? De cursiste had haar website door een webdesigner laten moderniseren. Die webdesigner was nalatig geweest en had bepaalde instellingen niet goed gezet. Met wat tips van Bianca kon de cursist zelf deze instellingen aanpassen. Haar website werd binnen enkele weken weer goed in Google vindbaar.
Het is dus altijd mogelijk om tijdens de lessen of tussendoor een vraag te stellen of hulp te krijgen bij een probleem. Uiteraard in hoeverre dit mogelijk is.
Over de inhoud van de training/cursus
Hieronder vind je een korte samenvatting met betrekking tot de inhoud van de cursus. Bedenk dat hier de training hoog in Google bij inbegrepen is.
- Introductie – SEO & social media
- Concurrenten en doelgroepen
- SEO – zoekmachines – content – linkbuilding – techniek – Yoast
- Social media – kanalen – doelgroepen – content – interactie
- ChatGPT – Google Bard – crosslinking
- Privéles
Afsluitend: vier weken persoonlijke begeleiding.
Alle deelnemers ontvangen een certificaat van deelname. Met dit certificaat toon je aan dat je de cursus van Online Marketing Pro hebt gevolgd. Plaats dit certificaat op je website of social media. Je kunt het ook aan je cv toevoegen, handig wanneer je in de toekomst iets met online marketing wil doen.
Voor wie is deze cursus?
Wil je hoger in Google komen? Volg dan zeker deze cursus. Hij is uitermate geschikt voor ondernemers en webmasters die onafhankelijk willen zijn van een (duur) marketingbureau. De cursus maakt je ook onafhankelijk van tekstschrijvers en copywriters.
Natuurlijk is het belangrijk om gedurende en ook na de cursus aan je vaardigheden te blijven werken. Daarom ontvang je die vier weken extra begeleiding. Benut deze periode om het beste uit jezelf te halen. Hierna ben je in staat om je website te optimaliseren voor zoekmachines. Ook weet je hoe je jouw bedrijf, product of dienst gratis op social media promoot.
De cursus is tevens geschikt voor tekstschrijvers en copywriters, marketeers en social media beheerders. En voor alle andere contentmakers die voornamelijk met zoekmachines en social media te maken krijgen.
Dit moet je over de kosten weten
De training hoog in Google zit in de cursus inbegrepen. Hier betaal je niks extra’s voor. De kosten voor de cursus zijn zo laag mogelijk gehouden zodat iedereen toegang tot de cursus heeft. Op de speciale pagina vind je de actuele prijs. Deze prijs is inclusief administratiekosten, de privéles en extra ondersteuning van 4 weken, maar ook het certificaat.
Voor deze cursus betaal je geen inschrijfgeld. Dit betekent dat er geen bijkomende of verborgen kosten aan de cursus vastzitten. Wel zo duidelijk.
Zo werkt inschrijven voor de cursus
Wil je leren hoe je hoog in Google komt en goed zichtbaar bent op social media? Inschrijven doe je via het speciale voor. Geef een gewenste startdatum op. Er kan niet gegarandeerd worden dat je op deze datum kunt beginnen, dit is afhankelijk van de beschikbare ruimte in de virtuele klassen. Uiteraard wordt getracht om aan jouw wensen te voldoen.
Houd er rekening mee dat de cursus standaard zes weken duurt. Wil je de verkorte versie van drie weken volgen, of er maximaal 12 weken over doen? Geef dit bij je inschrijving aan, of neem even contact op.
Geef je website een boost en vlieg naar topposities in Google en Bing.
