Elk bedrijf en elke website zou aan digitale marketing moeten doen. Dit geldt dus ook voor de IT-sector. Online marketing voor IT kan soms erg complex lijken. Misschien komt het door de materie die aangeboden wordt. Maar feitelijk hoeft online marketing voor IT-bedrijven helemaal niet moeilijk te zijn. Leer hoe je jezelf onderscheidt van de rest van de menigte.
Inhoud
- Effectieve digitale marketingstrategieën
- De website als klantenmagneet
- Inhoud van de cursus
- Over de kosten
- Tips omtrent online marketing voor IT
- Tip 1: Het draait niet om mooie maar om een gebruiksvriendelijke website
- Tip 2: Richt je op belangrijke trefwoorden
- Tip 3: Goede IT-ondersteuning CTA’s
- Leer om het zelf te doen
Effectieve digitale marketingstrategieën
Hoe leer je online marketing voor IT toepassen? Dit kan het beste door de cursus Online Zichtbaarheid te volgen. Deze cursus is gericht op het behalen van hogere posities in Google en andere zoekmachines. Maar ook door de IT-sector op social media bekend te maken.
Zowel zoekmachines als social media zijn gratis in gebruik. Het stelt bedrijven in staat om, zonder bijkomende kosten, een merk, product of dienst te promoten. Maar ook om meer vertrouwen bij het publiek op te bouwen.
De cursus behandelt effectieve digitale marketingstrategieën. Dat zijn SEO & social media. Maar ook het gebruik van een aantal handige tools om sneller resultaat te behalen.
De website als klantenmagneet
Als IT-ondersteuningsbedrijf ben je onmisbaar. Vaak blijkt het wel lastig om klanten en opdrachtgevers aan te trekken. Dit komt omdat de websites van veel IT bedrijven er geweldig uitzien. Maar ze doen niks voor zoekmachines en klanten.
De website moet als klantenmagneet dienen. Hoog in de organische zoekresultaten verschijnen, zodat hij onder de aandacht van het publiek komt. De inhoud moet het publiek aanspreken zodat ze zaken willen doen met het IT-bedrijf.
Dan heb je nog social media. Dit is een manier om autoriteit en betrouwbaarheid uit te stralen. Via social media leid je mensen naar je website. Maar er kunnen ook rechtstreekse samenwerkingen vanuit social media ontstaan.
Inhoud van de cursus
Online marketing voor IT toepassen? Ga dan voor gratis vermeldingen in zoekmachines en bouw autoriteit via social media op. Daar gaat de cursus Om mijn Zichtbaarheid over. Laten we even samen naar de inhoud kijken.
- Concurrentenonderzoek en doelgroepanalyse (heel belangrijk voordat je met SEO of social media begint).
- SEO waaronder content, zoektermenonderzoek, linkbuilding en techniek.
- Social media zoals het kiezen van de juiste kanalen, de doelgroepen, contentstrategie en psychologie achter social media.
- ChatGPT, Google Bard en crosslinking
De cursus wordt afgesloten met een privéles. Tijdens deze les bekijken we je situatie en hoe het met je vaardigheden zit. En natuurlijk hoe je alles in de praktijk toe gaat passen.
Heb je na de cursus nog moeite met SEO, sociale media of andere technieken omtrent online marketing? Je krijgt gedurende vier weken extra begeleiding. Dit stelt je in staat vragen te stellen of ergens hulp bij te krijgen. Ook kun je zelf gegenereerde content laten voorzien van feedback.
Over de kosten
De cursus volg je in een virtuele classroom, waarbij de groepjes uit maximaal 10 cursisten bestaan. Zo blijft de persoonlijke aandacht voor iedereen gegarandeerd. Voor elke les ontvang je een link voor Microsoft Teams. Het is niet vereist om een Microsoft Teams account aan te maken: door het volgen van de link beland je direct in de virtuele classroom.
Investeer in gratis online marketing voor IT-bedrijven. De cursus leert je alles wat je moet weten. De kosten zijn bewust laag gehouden om de cursus toegankelijk te maken voor iedereen, dus ook voor startende en kleine ondernemers. De actuele prijs staat op de speciale pagina vermeld.
Indien gewenst is het mogelijk om de cursus privé te volgen, of alleen met medewerkers van je IT-bedrijf. Vraag naar de mogelijkheden en de kosten.
Tips omtrent online marketing voor IT
Alvast kennismaken met de inhoud van de cursus? Hieronder vind je drie tips om online marketing voor de IT-sector toe te passen.
Tip 1: Het draait niet om mooie maar om een gebruiksvriendelijke website
IT-bedrijven zijn geneigd om prachtige websites bouwen, soms met allerlei special effects. Maar daar draait het bij SEO niet om. Het is belangrijk dat de website gebruiksvriendelijk is. Allerlei verschillende speciale effecten kunnen de laadtijd van de website vertragen. Dit heeft een negatieve invloed op je SEO.
Verder is te zien dat sommige IT-aanbieders een slider op de homepage hebben staan. Er zijn maar weinig bezoekers die afwachten wat er op de volgende afbeelding van de slider staat. Bovendien zijn veel bezoekers zich niet bewust van het feit dat er nog content onder de slider staat. Hierdoor raken ze teleurgesteld en verlaten de website.
Bij het bouwen van een website is het dus belangrijk dat deze gebruiksvriendelijk is. Bouw hem voor bezoekers, niet voor jezelf.
Tip 2: Richt je op belangrijke trefwoorden
In de cursus leer je hoe je een zoektermen onderzoek uitvoert. Hierbij is het belangrijk om te weten dat standaard tools niet alle zoektermen tonen. Je hebt voor een dergelijk onderzoek dus ook wat creativiteit nodig.
Je moet in staat zijn om je te richten op vragen waar klanten meer rondlopen. De meeste klanten willen eerst antwoord op hun vraag voordat ze iets kopen of een offerte aanvragen. Het is dus belangrijk om potentiële klanten te lokken. En dat kan alleen door ze naar je website te trekken. Dit doe je door het bieden van informatie waar potentiële klanten maar op zoek zijn.
Dat is waarom je de belangrijkste trefwoorden in je website verwerkt. Hierbij moet je slimmer zijn dan je concurrenten.
Tip 3: Goede IT-ondersteuning CTA’s
Online marketing voor IT-bedrijven gaat ook over CTA’s. Dit zijn knoppen of stukjes tekst op je website of social media, die potentiële klanten door de verkooptrechter leiden.
Goede IT-ondersteunende CTA’s zijn onder andere de klant een gratis en vrijblijvende offerte aan laten vragen of een gratis IT-audit. Slechte CTA’s zijn oproepen zoals ‘aanmelden’ of ‘bel ons’. Dit zijn gebiedende oproepen tot actie, en ze kunnen ertoe leiden dat de bezoeker twijfelt. En je weet, een twijfelende bezoeker gaat eerst bij je concurrent op bezoek.
Leer om het zelf te doen
Het inschakelen van een online marketingbureau of een copywriter kan erg hoge kosten met zich meebrengen. Wil je zelf de touwtjes in handen houden en hiermee ook je budget bepalen? Leer om online marketing voor de IT-sector zelf uit te voeren. Met handige strategieën, tips en tools bespaar je duizenden euro’s per maand.
Wil je meer weten over de cursus en of deze geschikt is voor jouw bedrijf? Laat je telefoonnummer achter en we bellen je terug. Of bekijk de speciale pagina voor meer informatie.
Geef je website een boost en vlieg naar topposities in Google en Bing.
