Wees niet langer de onopvallende advocaat of jurist. Met SEO en social media trek je de aandacht. Online marketing voor advocaten en juristen is goedkoop en je bereikt er een groot publiek mee. Ben jij de volgende die in de spotlights staat? Wil je meer leren over SEO op je website toepassen, en via social media cliënten binnenhalen? Dan is dit echt iets voor jou!
Inhoud
Bouw aan je online reputatie
Online marketing voor advocaten en juristen houdt in dat je aan je online reputatie werkt. Dit betekent niet alleen reageren op vragen en recensies van cliënten. Maar ook zorgen dat je website goed in zoekmachines gevonden wordt. En dat je actief bent op social media.
Door actief betrokken te zijn bij online gesprekken, bouw je een positieve reputatie op. Bedenk dat dit enige tijd kost, maar de resultaten zullen uiteindelijk zeer bevredigend zijn.
Pasje online marketing voor advocaten en juristen toe? Wanneer je weinig kennis hebt omtrent SEO en social media, moet je bij de basis beginnen. Dan is de cursus Online Zichtbaarheid echt iets voor jou.
Wat leer je tijdens deze cursus? Je gaat terug in de tijd en ontdekt hoe zoekmachines en social media vroeger werkten, en hoe het er tegenwoordig aan toegaat. Het is belangrijk om dit te weten, zodat je ook in kunt spelen op toekomstige veranderingen.
Natuurlijk leer je alles over zoekmachine optimalisatie. Denk hierbij aan het schrijven van SEO content, linkbuilding en technische optimalisatie. Gedurende de cursus krijg je ruim 25 SEO tools aangereikt. Je maakt zelf de keuze welke tools het meest geschikt zijn voor jou.
Wil je meer over de meest populaire SEO-tools weten en hoe je ze effectief inzet? Volg dan zeker de training SEO Tools. Deze training gaat heel diep in op de vijf meest populaire SEO tools. Met handige afbeeldingen en video’s, en natuurlijk directe interactie met de docent.
In de praktijk gebruiken sommige advocaten en juristen social media op een hele verkeerde manier. Er zijn juristen die social media gebruiken om over bedrijven, influencers of concurrenten te klagen. Iets dat je nooit maar dan ook nooit moet doen! En bedenk, wat je eenmaal online hebt gezet verdwijnt niet meer. Zelfs wanneer je het verwijdert zal het in het geheugen van het publiek bleven hangen. Buiten het feit dat er printscreens van jouw vervelende opmerkingen rondcirculeren.
Zorg dat je een goede reputatie opbouwt. Gebruik social media niet om je frustraties te uiten. Maar hoe zet je als advocaat of jurist social media dan wel in? Dat doe je door het delen van waardevolle inhoud, nuttige tips, updates en nieuws. En door heel interactief te zijn. Als laatste moet je betrokken zijn bij de online conversaties.
Dat kan in het begin wat lastig zijn. De cursus Online Zichtbaarheid leert wat de psychologie achter social media is. Hoe je met het publiek communiceert en wat het publiek van jou verwacht.
Een geweldige tip voor advocaten en juristen
Ben je bang om iets gratis weg te geven? Dat zijn veel beginnende bedrijven en ondernemers. Maar ook ervaren ondernemers weigeren vaak om iets gratis weg te geven. Terwijl dit wel de beste marketing is die voor jou werkt. Biedt bijvoorbeeld gratis juridische templates aan. Denk hierbij aan voorbeeldbrieven met betrekking tot contracten of juridische brieven.
Wanneer je dit doet dan trek je potentiële cliënten aan. Ze maken soms gebruik van je gratis sjablonen. Maar vaker nog zoeken ze jouw hulp bij het opstellen van dergelijke documenten. Op dat moment kun jij jouw expertise laten zien.
Dus wil je online marketing voor juristen of advocaten effectief toepassen, durf dan om af en toe gratis iets weg te geven. Het is een marketingtruc die vroeger heel goed werkte, en ook in de toekomst zeer effectief zal blijven.
Over concurrenten en doelgroep.
In Nederland staan er minimaal 17.500 advocaten ingeschreven bij de Nederlandse Orde van Advocaten. Daarnaast zijn er duizenden juristen actief. Dit betekent dat je altijd concurrentie ervaart. Is dat erg? Nee, er is genoeg ruimte voor iedereen. Maar wanneer je gespecialiseerd bent in een bepaald rechtsgebied, dan kan het lastig zijn om met andere advocaten of juristen te concurreren.
Voordat je aan SEO en social media begint is het belangrijk om je concurrenten in kaart te brengen. Dan pas kun je effectief een marketingstrategie toepassen. Hoe je concurrenten in kaart brengt leer je tijdens de cursus Online Zichtbaarheid. Deze cursus leert je ook meer over doelgroepen en hoe je jouw doelgroep ontdekt.
Wanneer je meer wil weten over deze twee onderwerpen, zijn de volgende twee trainingen aan te raden:
- Online concurrenten (virtuele classroom, 1 les + digitaal boekje)
- Doelgroepen (virtuele classroom, 1 les + digitaal boekje)
Bij beide trainingen krijg je gedurende twee weken extra begeleiding. Dit houdt in dat je extra vragen kunt stellen of hulp krijgt bij het in kaart brengen van je concurrenten of doelgroep.
Is online marketing voor advocaten en juristen moeilijk?
Online concurrenten zijn vervelend, maar wanneer je hier op de juiste manier mee omgaat vormen ze geen risico. Je moet er gewoon voor zorgen dat je online marketing op een effectieve manier inzet. Met de juiste kennis en vaardigheden pas je online marketing toe, zonder dat het je iets kost. Want met SEO en social media hoef je niet te adverteren. En trek je toch geïnteresseerden naar je website.
Laat op want bij online marketing voor de juridische sector gaat het niet alleen om jezelf zichtbaar maken het internet, televisie of in een krant. Het gaat er vooral om hoe jij met het publiek communiceert. En welke indruk je achterlaat. Laten we hier meer over leren, meld je voor de cursus Online Zichtbaarheid aan.
Ook interessant voor jou:
Exclusieve toegang tot onderzoeken en blogs
Als deelnemer aan een van de cursussen of trainingen krijg je exclusieve toegang tot bijzondere onderzoeken en blogs. Deze vind je op de website van Online Marketing Pro. Hiervoor krijg je een speciale inlogcode. Je hebt levenslangs toegang tot deze onderzoeken en blogs (levenslang = levensduur van deze website).
Heb je nog vragen over de cursus of training van jouw keuze? Plan een vrijblijvend adviesgesprek in.
Geef je website een boost en vlieg naar topposities in Google en Bing.
