Ben je in de bouwsector actief? Zorg dat je online zichtbaar bent. Tegenwoordig ontkom je hier niet meer aan, de online concurrentie groeit dagelijks. Marketing voor het bouwbedrijf is erg lucratief. Het levert veel nieuwe opdrachten en een hogere omzet op. Daarnaast leent online marketing zich uitstekend voor het opbouwen van naamsbekendheid. Maar ook om autoriteit en vertrouwen op te bouwen.
Inhoud
Goedkope marketing voor iedereen
Met name kleine bouwbedrijven hebben moeite met online marketing. Het kost een hoop geld en het levert niet direct iets op. Vooral SEO en social media duurt wat langer voordat het effect heeft. Maar wanneer het effect er eenmaal is, dan blijft dit ook lang aanhouden.
SEO en social media zijn uitermate geschikt voor bouwbedrijven. Het zijn namelijk twee gratis marketingtechnieken. Je bespaart kosten voor adverteren en je hoeft je ook niet in e-mail marketing te verdiepen. Wel kunnen deze twee technieken uiteindelijk uit SEO en social media voortkomen.
Loop je met het idee rond om een online marketingbureau of een tekstschrijver bouw in te schakelen? Bespaar duizenden euro’s dankzij de cursus online Zichtbaarheid.
Dit levert de besparing op
Ondanks dat de meeste bouwbedrijven voldoende opdrachten binnenhalen, valt het tegen met de buffers. Dit heeft te maken met hoge materiaalprijzen. Ook kan het aan de stijgende concurrentie liggen.
Laten we eens kijken wat een gemiddeld bedrijf aan online marketing kwijt is. En welk effect dit op de omzet heeft.
- Online marketingbureau: tussen de € 700 en € 5000 per maand, afhankelijk van het bureau en welke technieken worden uitgevoerd.
- Tekstschrijver bouw: tussen de € 150 en € 300 per tekst of blog. Meestal zijn er meerdere teksten per maand nodig, waardoor de maandelijkse kosten oplopen tot meer dan € 1500.
Welk effect heeft het inschakelen van een online marketingbureau of tekstschrijver bouw? Dat hangt van de vaardigheden, technieken en kwaliteiten af. Een tekstschrijver bouw heeft niet altijd kennis omtrent SEO. Zo iemand kan misschien leuk schrijven, maar je betaalt veel voor feitelijk niets.
Dit geldt ook voor een online marketeer. Het is een wereld vol cowboys waarbij sommigen maar wat doen. Ik heb klanten huilend aan de telefoon gehad, ze waren duizenden euro’s kwijt aan allerlei marketingtechnieken en hun website verdwenen uit de zoekresultaten. Dat is het gevaar van online marketing.
Bewezen strategieën
De beste online marketing doe je zelf. Veel ondernemers schrikken hiervan terug. Maar marketing voor een bouwbedrijf hoeft helemaal niet moeilijk te zijn. Je moet weten hoe zoekmachines en social media werken. Maar ook hoe je de juiste content creëert en met het publiek communiceert.
In 25 jaar tijd ontwikkelde ik de beste SEO-strategieën. Sommige van deze strategieën zijn algemeen bekend. Maar er zitten ook strategieën tussen die ik lange tijd geheim hield. Na 25 jaar vond ik het tijd om deze strategieën met ondernemers te delen. Dus ook met bouwbedrijven.
Waarom? Het wordt tijd dat we niet meer zoveel geld uitgeven en marketeers aan copywriters. Met de juiste vaardigheden ben je in staat om je bouwbedrijf online zichtbaar en vindbaar te maken.
Inhoud van de cursus
Wacht met het inschakelen van een copywriter bouw of een marketingbureau voor de bouwsector. Probeer het eerst zelf. De cursus is goedkoper dan een tekstschrijver voor de bouw wat blogs laten schrijven! Voor dat geld leer je meer dan je ooit voor mogelijk hield.
De cursus bestaat uit verschillende lessen, die je in een virtuele classroom volgt. De laatste les betreft een privéles, hierna nog eens vier weken extra begeleiding. Elke les behandelt één of meerdere onderwerpen. Dit zijn onder andere concurrenten, doelgroepen, alles omtrent SEO, social media, AI-taalmodellen en andere belangrijke zaken. De gehele cursus is gericht op de online marketing zelf én gratis doen. Dus zonder de kosten van adverteren.
Enkele reacties van cursisten
Na twee succesvolle pilots ging de cursus Online Zichtbaarheid van start. Hier zaten ook enkele cursisten tussen die geïnteresseerd waren in marketing voor het bouwbedrijf. Hieronder enkele willekeurige reacties.
“Bianca legt alles heel begrijpelijk uit waardoor de lessen goed te volgen zijn”
“Nooit gedacht dat ik ooit nog iets van SEO blogs zou schrijven, maar het is toch gelukt”
“Fijn dat de cursus ook in de avond wordt gegeven, overdag ben ik te druk”
Inschrijven: betaal geen inschrijfgeld
De cursus moet voor iedereen toegankelijk zijn. Daarom is voor een betaalbare cursusprijs gekozen. Ter vergelijking: hij kost minder dan enkele teksten of blogs door een tekstschrijver voor de bouw laten schrijven. Of minder dan enkele backlinks kopen (iets dat je sowieso niet moet doen).
Je betaalt geen inschrijfgeld. Meld je dus vandaag aan en start op een moment dat het jou uitkomt. De startdatum is mede op basis van beschikbaarheid.
Tips: je bouwbedrijf promoten
Voor bouwbedrijven is online marketing een must. Dit geldt ook voor andere branches en sectoren. Maar juist voor de bouwbranche kan het moeilijk zijn om aan online marketing te doen. Vaak weet je niet waar je moet beginnen. Hieronder enkele tips om je bouwbedrijf te promoten. Bedenk dat de cursus nog veel meer tips bevat en dat je handige strategieën krijgt aangeleerd. Inclusief tools waar je echt iets aan hebt.
Hier volgen drie belangrijke tips!
1. Google Mijn Bedrijf
Meld je bedrijf aan bij Google Mijn Bedrijf. Deze vermelding is gratis en je zorgt dat je in de zoekresultaten verschijnt. Wanneer een opdrachtgever of klant op jouw bedrijfsnaam zoekt, of bij een bouwbedrijf in of rondom de vestigingsplaats, dan komt jouw bedrijf naar voren. Klanten of opdrachtgevers kunnen bij je vermelding een review achterlaten.
Ik zie nog te weinig bouwbedrijven die iets met social media doen. Terwijl dit wel zou moeten. Social media is ideaal om je klantenservice uit te breiden. Maar het geeft potentiële opdrachtgevers ook de kans om kennis te maken met je bedrijf of diensten.
3. Bloggen voor de website
Veel bouwbedrijven delen alleen nieuwsberichten op hun website. Blog jij al? Bloggen is een goede methode om hoger in de organische zoekresultaten te verschijnen. Wel is het belangrijk dat je SEO blogs schrijft en publiceert. Die scoren altijd beter!
Weet je niet hoe je dit allemaal aan moet pakken? Volg dan de cursus Online Zichtbaarheid. Bekijk de actuele (en verrassende) prijs op de speciale pagina.
Tip: de trainingen Social Media Content of SEO Content Schrijven zijn ook een aanrader!
Geef je website een boost en vlieg naar topposities in Google en Bing.
