Hoe kun je meer klanten werven? Het is belangrijk om je doelgroep écht te bereiken. Daarom begin je met marketing, dit is het bekendmaken van je bedrijf of merk. Daarnaast zijn SEO en sociale media ontzettend belangrijk. Ook moet je de klant betrokken houden en regelmatig contact zoeken. Zonder opdringerig te zijn. De cursus klanten werven is de perfecte ondersteuning.
Inhoud
Dit bieden we je aan
Je bent op zoek naar een cursus klanten werven. Online Marketing Pro biedt startende én ervaren ondernemers de volgende begeleiding of trainingen:
Cursus Online Zichtbaarheid: geschikt voor ondernemers die weinig ervaring met SEO en sociale media hebben. Je promoot je website en bedrijf, waardoor je meer klanten aantrekt.
OMP Business+: 1 op 1 begeleiding bij het opstarten van een online bedrijf. Dit betreft een traject van 6 maanden. Als alternatief OMP Small Business, met begeleidingsmomenten wanneer jij het nodig hebt.
Diverse trainingen: gericht op SEO, sociale media, concurrenten, doelgroepen of AI-taalmodellen. Het logisch vervolg op de cursus Online Zichtbaarheid, maar ook los te volgen.
Uitleg cursus klanten werven
Je meeste klanten zijn online actief. Ga hierin mee en zorg dat je ook online actief bent. Lanceer een website waarop alle informatie omtrent je bedrijf en aanbod staat. Zoek naar sociale mediakanalen waarop je doelgroep aanwezig is.
Zorg dat je online goed gevonden wordt. Dit doe je middels online marketing. De beste marketingvormen zijn SEO en sociale media. De ideale manier om klanten te werven.
Uiteraard moet je wel eerst weten wie je concurrenten zijn, en op welke doelgroep je jouw boodschap richt.
De cursus klanten werven vind je onder de naam ‘cursus Online Zichtbaarheid ‘. Want dat is tegenwoordig belangrijk: online zichtbaar en hiermee ook vindbaar zijn. Wanneer je dit goed aanpakt ga je hier veel nieuwe klanten mee aantrekken. Dit kun je van de cursus verwachten:
- Je concurrenten in kaart brengen
- Onderzoek doen naar de doelgroep
- SEO of zoekmachine optimalisatie: content, linkbuilding, techniek
- Social media: kanalen, profiel, content, interactie
- AI-taalmodellen: het gebruik en de gevaren hiervan
Al deze dingen heb je nodig om nieuwe klanten aan te trekken. Het is dan ook de ideale cursus klanten werven voor startende ondernemers. Maar ook voor iedereen die nog weinig kennis omtrent SEO of sociale media heeft.
Methode en studieduur
Je volgt de cursus klanten werven (Online Zichtbaarheid) in een virtuele classroom. Dit doe je via Microsoft Teams. Je hoeft hier geen account voor aan te maken en het is niet nodig om de app te installeren. Microsoft Teams is namelijk ook via de browser bereikbaar.
De eerste vijf lessen bestaan uit groepslessen. Het virtuele klaslokaal biedt ruimte voor maximaal 10 deelnemers. Zo krijgt iedereen persoonlijke aandacht en is er voldoende gelegenheid om vragen te stellen.
De zesde les volg je privé, deze plan je apart in. Hierbij heb je keuze uit verschillende dagen en tijdstippen. De privéles richt zich op jouw bedrijf en wat je hiermee wil bereiken. Hierbij wordt je opgedane kennis aangesproken en verbeter je jouw vaardigheden.
Na de cursus ontvang je gedurende vier weken persoonlijke begeleiding. Elke week kun je bij Online Marketing Pro aankloppen voor hulp bij je website, SEO, social media of andere zaken. Maar je kunt ook blogs of sociale media posts laten voorzien van feedback.
Standaard duurt deze cursus, die ook over klanten werven gaat, 6 weken. Het is mogelijk om de cursus versneld te volgen (3 weken, twee lessen per week). Geef dit van tevoren aan, er moet namelijk wel ruimte beschikbaar zijn in een van de virtuele klassen.
Heb je moeite met leren? Dan is het mogelijk om de cursus tot maximaal 12 weken te verlengen. Ook hiervoor neem je van tevoren contact op.
Cursus klanten werven: concurrenten en doelgroepen
Het begint allemaal met het in kaart brengen van je concurrenten. Je moet weten wie je grootste concurrenten zijn en op welke manier ze je in de weg zitten. Dat klinkt misschien vervelend maar bedenk dat concurrenten bij jou voor een lagere omzet zorgen.
De training Online Concurrenten leert je hoe je je internetconcurrenten ontdekt. Maar ook hoe je ervoor zorgt dat je ze voorblijft. En bedenk, je online concurrenten vind je in zoekmachines en op social media! Deze training bestaat uit 1 les in een virtuele classroom en nog eens twee weken lang begeleiding.
Weet je nog niet zo goed wie tot jouw doelgroep behoort? Volg dan de training Doelgroepen. Ook deze training bestaat uit 1 interactieve les en twee weken begeleiding.
OMP heeft nog veel meer trainingen ontwikkeld.
Enkele tips om klanten te werven
In de cursus klanten werven (Online Zichtbaarheid) leer je hoe je via het internet potentiële klanten naar je website trekt. Maar ook hoe je social media inzet om nieuwe klanten te werven. Hieronder nog enkele tips om nieuwe klanten te vinden.
Tip 1: Doelgroep in kaart te brengen: wie is je ideale klant?
Het is heel belangrijk om te weten wie je ideale klant is. Dat hoef je niet tot in detail te beschrijven, maar een doelgroeponderzoek is wel zo handig. Dankzij dit onderzoek verzamel je informatie over je potentiële klanten. Bijvoorbeeld waar ze wonen, hun leeftijd en interesses. Wil je leren hoe je dit doet? Volg dan de Training Doelgroepen of de cursus Online Zichtbaarheid.
Tip 2: pas SEO op je website toe
Zorg dat je website hoger in Google en andere zoekmachines komt. Wanneer je op positie één in Google staat dan trek je tot wel 45% van het zoekverkeer naar je toe. Dat is ontzettend veel! Ga daarom met SEO aan de slag. Het geeft je geen garantie op topposities, maar het biedt je wel veel kansen.
Weet je al iets van SEO af? Volg dan de training SEO Content Schrijven. Ideaal voor ondernemers en tekstschrijvers die actief SEO blogs of artikelen willen maken.
Tip 3: Maak een presentatieverhaal
Zorg dat je in 30 seconden kunt vertellen waar je bedrijf voor staat of wat je aanbiedt. Een presentatieverhaal wordt ook wel een pitch genoemd. In het begin komt je verhaal wat rommelig over, maar hoe vaker je het vertelt, hoe meer vorm het krijgt. Oefen je pitch daarom zoveel mogelijk. In het begin voor de spiegel, later tegenover familie en vrienden. En uiteindelijk tegenover klanten, collega’s en zelfs concurrenten.
Wil je nog veel meer weten over klanten werven? Schrijf je in voor de cursus of een van de trainingen. Neem voor vragen gerust contact op.
Geef je website een boost en vlieg naar topposities in Google en Bing.
