Heb je altijd het gevoel dat je hard je best moet doen om bezoekers naar je website te trekken? En dat je achter leads aan moet rennen? Dat komt omdat je het helemaal verkeerd aanpakt. Jij hebt behoefte aan een effectieve strategie. Als je jouw bedrijf serieus wil laten groeien, dan ga je voor de 100K klanten aanpak.
Inhoud
- Terugkerende inkomsten
- OMP Business+
- Is dit voor iedereen haalbaar?
- Het alternatief: de training SEO & social media
- Tips om zelf aan 100k kanten te komen
- Breng je doelgroep in kaart
- Een sterker merkidentiteit ontwikkelen
- Je online aanwezigheid optimaliseren
- Bied waardevolle content aan het publiek
- Bied een uitstekende klantenservice
- Organiseer evenementen en webinars
- Meten en analyseren
Terugkerende inkomsten
Het opbouwen van een grote en betrokken klantenkring is een natte ondernemersdroom. Wanneer je 100.000 klanten hebt dan leidt het tot aanzienlijke groei en omzet. Het vergroot je merkbekendheid. Je bedrijf wordt naar nieuwe hoogten getild, iets je vooraf nooit had durven dromen.
Hoe kun je een mijlpaal van 100k klanten bereiken, en is dit ook voor jou te realiseren? Met de juiste strategie en inspanning is dit zeker mogelijk.
OMP Business+
Bij Online Marketing Pro vind je een bijzonder coachingprogramma: OMP Business+. Deze is bedoeld voor mensen die een online bedrijf op willen zetten, of juist door willen groeien.
Je krijgt gedurende zes maanden begeleiding in het opbouwen van een grote klantenkring. Je leert onder andere het volgende:
- Klantgerichte mindset
- Doelgerichte marketingstrategie
- Sterke online aanwezigheid
- Klanten belonen voor hun loyaliteit
- Actieve betrokkenheid bij de community
- Analyse en optimalisatie
Ja, de 100K klantenaanpak is hard werken en het vereist veel geduld. Maar met de juiste instelling, en natuurlijk een goede begeleiding, kun je dit doel bereiken.
Is dit voor iedereen haalbaar?
Ik vind eerlijkheid belangrijk. Nee, 100k klanten is niet voor iedereen haalbaar. Het hangt namelijk helemaal van je bedrijf, producten en diensten af of je echt 100.000 klanten kunt realiseren. Voor sommige producten of diensten is de doelgroep te klein.
Wanneer je niet zeker weet of 100k klanten haalbaar zijn, neem dan eerst contact met mij op. Samen bekijken we of deze methode iets voor jou is. Of dat we een andere weg inslaan. Want uiteindelijk draait het om de voldoening en het geluk in jouw leven, niet om het geld dat op je bankrekening staat. Al is het altijd leuk om te zien dat je vermogen groeit.
100K klanten realiseer je met een goede online zichtbaarheid. In plaats van begeleiding voor je bedrijf, kun je ook kiezen voor de training SEO & social media. Je krijgt toegang tot twee praktische trainingsvideo’s en oefenopdrachten. Daarnaast krijg je twee individuele coachingssessie’s van elk 60 minuten.
Deze sessies zijn geheel op jouw bedrijf, behoeften en doelen afgestemd. Samen bekijken we wat je huidige vaardigheden zijn en wat je met je website en bedrijf wil realiseren. Na het volgen van de training coachingssessie’s ben je in staat om je website te analyseren en optimaliseren. Zo bereik je hogere posities in de organische zoekresultaten en trek je meer potentiële klanten aan.
Staat je website op de meest belangrijke zoektermen in de top drie van Google? Dan weet je vrijwel zeker dat je meer potentiële klanten binnenhaalt, en ook een hogere omzet realiseert. Op die manier is het zeker mogelijk om tot 100.000 klanten te groeien.
Tips om zelf aan 100k kanten te komen
Eerst uitproberen of het je lukt om zelf 100k klanten te realiseren? Hieronder vind je enkele tips. Houd er wel rekening mee dat strategieën geen garantie op succes geven. Onderstaande tips zijn heel algemeen en niet afgestemd op jouw bedrijf.
Breng je doelgroep in kaart
Veel trainingen over SEO en social media laten zien hoe je je website en social mediakanalen optimaliseert. Hierbij wordt voorbijgegaan aan het identificeren van je doelgroep. Je moet begrijpen wie je ideale klant is. Ontdek zijn of haar behoeften, interesses en pijnpunten.
Pas wanneer je weet wie je doelgroep is kun je doorgaan naar de volgende stap: content creëren. Je weet tenslotte met wie je communiceert!
Een sterker merkidentiteit ontwikkelen
Het is net zo belangrijk om een unieke en onderscheidende merkidentiteit op te bouwen. Die identiteit moet overeenkomen met de behoeften van de doelgroep. Maar hoe bouw je een merkidentiteit op? Dat doe je door gebruik te maken van verschillende communicatiekanalen en marketingmaterialen.
Je online aanwezigheid optimaliseren
Verdiep je in de complexe wereld van SEO. Zorg dat je website geoptimaliseerd is voor zoekmachines. Dit betekent dat hij gebruiksvriendelijk is en de juiste content deelt. Op die manier realiseer je hogere posities in de organische zoekresultaten.
Verder moet je goed aanwezig zijn op social media. Leer het nodige over social media marketing en contentmarketing. Je kunt je online aanwezigheid ook vergroten middels betaalde advertenties. Heb je hier het budget niet voor? Dan zijn SEO en social media toereikend genoeg om aan je online aanwezigheid te werken.
Bied waardevolle content aan het publiek
100K klanten, alleen maar door waardevolle content aan te bieden? Ja, mij is dat gelukt. Al moet ik eerlijk bekennen dat ik dit via verschillende websites en social media kanalen bereikt hebt. Jij kan dit ook, en je eerste stap zijn duizend klanten. Hierna ga je naar 10.000 klanten om te eindigen bij 100K klanten.
Hoe je dat doet? Door het aanbieden van waardevolle content aan het publiek. Denk hierbij aan blogartikelen, podcasts, video’s, social mediaposts en nog veel meer.
Bereik je ondanks je inspanningen niet de magische grens van 100.000 klanten? Geen paniek, elk stapje is er één vooruit. Denk in kleine stapjes en je komt er wel.
Bied een uitstekende klantenservice
Op dit gebied is het bij mij een paar keer misgegaan. Ik kreeg zoveel aanvragen voor offertes, producten en nieuwsbrieven dat ik het niet meer aankon. Hierdoor liet ik potentiële klanten links liggen. Bied altijd een uitstekende en snelle klantenservice. Behandel je klanten goed, dit zorgt voor mond-op-mond reclame. Groeit het bedrijf boven je capaciteit uit? Durf hulp in te schakelen.
Organiseer evenementen en webinars
Tegenwoordig zijn online evenementen en webinars razend populair. Op die manier bied je waardevolle informatie aan je doelgroep. Het geeft ze inzicht in je producten of diensten. Bedenk dat dit soort activiteiten aardig wat nieuwe klanten op kan leveren.
Meten en analyseren
Wat je ook doet, zorg dat je de prestaties van je activiteiten bijhoudt. Analyseer met regelmaat de gegevens. Zo krijg je inzicht in welke activiteiten werken en wat niet werkt. Aan de hand hiervan moet je jouw strategie aanpassen. Dat doe je om de beste resultaten te behalen, en natuurlijk die droom van 100.000 klanten te realiseren.
Nogmaals: geen enkele strategie geeft garantie op succes. Het is af en toe ook een beetje geluk hebben. Maar met de juiste instelling kom je er wel.
Geef je website een boost en vlieg naar topposities in Google en Bing.
